علامه طباطبایی
« یک معصیت خدا با کل نظام آفرینش منافات دارد

  • شناسه : 3607
  • 23 دسامبر 2020 - 0:18
  • 1440 بازدید
  • ارسال توسط :

استانها >> خراسان رضویمعرفی کتاب؛

کتاب «معلم‌هایی که ستاره شدند» روایت‌گر زندگی شهدای فرهنگی شهرستان «جوین»

کتاب «معلم‌هایی که ستاره شدند» به قلم «محمدعلی شمس‌آبادی» در ۱۹۰ مصور رنگی توسط انتشارات «خمسه‌النجباء» سبزوار در سال ۱۳۹۵ منتشر شده است.کد خبر: ۲۵۷۸۶۴تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ – ۱۶:۳۵ – ۱۹September 2017

به گزارش دفاع پرس از مشهد، «معلم‌هایی که ستاره شدند»، روایتی‌ از زندگی‌نامه هفت معلم و چهارده دانش‌آموز شهید شهرستان «جوین»)، که به کوشش «محمدعلی شمس‌آبادی» گردآوری شده است.

کتاب«معلم‌هایی که ستاره شدند» روایتگر زندگی شهدای فرهنگی جوین

بخشی از کتاب

«… حاج‌ «غلامحسین نقابی» در سال ۱۳۰۱ در روستای «نقاب» پا به عرصة گیتی نهاد. والدینش، به خاطر علاقه‌ای که به اهل بیت (ع) داشتند، نام زیبای غلامحسین را بر او نهادند.

این جهادگر شهید در اوایل جنگ تحمیلی، تمام داشته‌های خود را وقف جهاد سازندگی کرد و پس از ادای کامل جهاد با مال، جان پاکش را نیز در سال ۱۳۶۱ در راه دفاع از میهن اسلامی، نثار معبودش کرد.

اوایل انقلاب که به عنوان روحانی و مبلّغ وارد این روستا شدم، این شهید از جمله کسانی بود که از من استقبال کرد و مرا به خانه برد و اسکان داد.

شهید نقابی که به شغل بنایی سنّتی اشتغال داشت، در آن زمان برای کسانی که تمکّن و توان مالی نداشتند، به طور رایگان بنّایی می‌کرد.

…از او پرسیدند اگر شهید نشدید و برگشتید، باید چه کار کنید؟ شهید در جواب گفت: «اولاً می‌دانم شهید می‌شوم و اگر شهید نشوم و برگردم، تنی سالم دارم. دوباره با تلاش و کار زندگی را از صفر شروع می‌کنم.»

خاطرنشان می‌شود، این کتاب در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه در قطع رقعی، توسط نشر «خمسه‌النجباء» به چاپ رسیده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*