علامه طباطبایی
« یک معصیت خدا با کل نظام آفرینش منافات دارد

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهدا » شهدا دفاع مقدس
  • شناسه : 3459
  • 03 دسامبر 2020 - 14:09
  • 931 بازدید
  • ارسال توسط :

شهید محمد انداده در یکم مهر۱۳۳۷در روستای انداده از توابع شهرستان جوین دیده به جهان گشود و در ۱۴مهر۱۳۶۱در منطقه عملیاتی سومار به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

وصیتنامه و زندگینامه شهید محمد انداده از جوین

 به گزارش ایثار واحد خراسان رضوی، شهيد محمد انداده در یکم مهر ۱۳۳۷ در روستاي انداده از توابع شهرستان جوين در خانواده  اي مذهبي و متدين ديده به جهان گشود. تحصيلات ابتدايي خود را در دبستان ابو سعيد ابو الخير روستاي انداده با موفقيت پشت سرگذاشت و در سن ۱۲ سالگي به عنوان شاگرد مكانيك شروع به كار كرد و براي مهارت در شغلش عازم تهران شد. و با وجود اخلاق و رفتارخود مورد رضايت همه در محيط كار و خانواده بود. تا اينكه به خدمت مقدس سربازي رفت. با شروع انقلاب اسلامي براي اينكه در خدمت انقلاب باشد از خدمت سربازي در رژيم فرار کرد و به صف انقلابيون پيوست و شروع به تبليغ  مردم منطقه كرد. براي شركت در تظاهرات سخنراني ها نمود و به خاطر شور و هيجان در وجود شهيد در بهبوحه انقلاب عازم تهران شد ودر آنجا در خدمت ياران رهبري قرار گرفت آنگونه كه در درگيري هاي خياباني نيز با چند نفر از ساواكيها درگير شد.
و با شروع جنگ تحميلي براي لبيك گفتن به پيام رهبر كبير به مدت چند بار متوالي عازم جبهه هاي حق عليه باطل شد تا اينكه سر انجام در ۱۴مهر۱۳۶۱در منطقه سومار در عمليات مسلم بن عقيل به درجه رفيع شهادت نائل آمد و شهادت را با آغوش باز پذيرفت.

وصیت شهید : خدا را شاکرم که توفیق شرکت در .جبهه  هاي حق عليه باطل را به من داد تا بتوانم از دنياي ماديات جدا شده و به ياري او بشتابم. قسم به خداي حسين، من راهم را يافتم .خون حسين جاري است و مكتب او ايثار است و خود او مي خواهد خوني كه به آن مكتب زنده شود برا ي بارور كردن انقلاب اسلامي هزاران مرد، زن ،جوان، پير و حتي بچه شش ماه از خون خود بگذرند تا مكتب حسين و حماسه كربلا را زنده نگه دارند. آري ملت عزيز و جوانان ايران، نكند در غفلت و بي تفاوتي بميريد، كه امام حسين، حضرت علي و علي اكبر حسين در ميدان نبرد به شهادت رسيدند و آري به قول امام خميني مكتبي كه شهادت دارد اسارت ندارد.
گفتنی است شهرستان جوین ۲۴۶شهید، ۳۲۰جانباز و۱۷آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*